Sunday, September 16, 2012

hati.. oh, hati...

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum wbt.

suka nak mulakan entry dengan mengajak kalian yang membaca ini sama-sama kita panjangkan rasa syukur kepada Allah SWT kerana kita masih diberi nikmat hidup dan berpeluang meraih taubat atas segala dosa yang kita buat hari-hari.
ALHAMDULILLAH!

***

hari ini, 16 september 2012, negara malaysia sekali lagi menyambut hari bersejarah yang penting dalam takwim negara iaitu HARI MALAYSIA. dah masuk kali yang ke-49. alhamdulillah. nikmat allah bagi.. syukur.

***

kebelakangan ini juga, umat islam digemparkan dengan isu sensitif yang mengundang kemarahan kebanyakan umat dan penganut agama islam dari ceruk dunia mana pun. isu menghina Rasulullah SAW. nak cakap lebih pun, aku antara orang yang tak sempat nak tengok video Innocent of Muslim itu dengan mata kepala sendiri. tapi, melalui pembacaan disini , terbit rasa geram marah dan tak puas hati. semoga allah memberi pembalasan kepada individu-individu yang terlibat itu.

***

ditakdirkan allah, masalah hati dan perasaan bergelojak lagi kali ini.. apakan daya.. aku hanya manusia biasa. seperti lainnya, mendambakan untuk berkasih-kasihan dengan kaum sebelah sana.. namun, menyedari hakikat fitrah sebagai seorang muslimah ... that's not the way allah like and bless. dan mendiamkan diri itu jalan yang dipilih.

'bila keinginan bertentangan dengan syariat, aku susah nak decide'

suka aku nak share video yang pada aku bagus sangat dan bermanfaat sangat. semoga korang get something worth from that. ada 6 parts of it. so, tengoklah.. beetles and roses by Aiman Azlan and Wardina Safiyyah; my idol.

***
semoga allah berkati.





No comments:

Post a Comment