Monday, October 17, 2011

. lesson from allah .

salam 'alaikum to all readers,

pertama-tamanya, syukur ALHAMDULILLAH untuk segala-galanya allah. Kau Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. terima kasih untuk segalanya..

berkurun lama tak ber'belog'ing. hari ini, petang ini, ku gagahi diri mencoret 1 warkah. warkah buat sahabat. sahabat baik ku sendiri..

siapa kah si empunya diri??

itu lah dia bakal doktor, product of alexanderia university, insyaAllah, Farah Hanna binti Roslan.

' pengajaran dan teguran dari allah itu
diperoleh pada bila-bila masa saje,
dan dimana-mana saja kita berada '


untukmu sahabatku farah hanna,

tiada kata yang dapat ku ucapkan selain ucapan terima kasih yang teramat sangat sangat dan sangat atas direct advice darimu malam itu.. sentap tak sentap, bila fikiran waras mula take over my self-judgement, astaghfirullah .. aku malu sendiri. malu dengan kau, malu dengan allah lebih-lebih lagi.

dek kerana kekangan masa yang tak mengijinkan, aku jadikan assignment dan tutorial sebagai alasan untuk aku tak menjadi pendengar setia kau kala itu. sedangkan masa yang aku ada itu juga adalah pinjaman dari allah. kalau allah tak izinkan aku untuk siapkan assignment, tutorial dan segala bagai hal nya itu, MEMANG TAK ADA SIAPA YANG MAMPU MENGHALANGNYA termasuk lah diri aku sendiri.

apapun, terima kasih. kerana 10 minit yang aku abaikan itu, aku tersedar dari kesilapan. aku kesali atas perbuatan itu. aku malu dengan diri sendiri. dan natijah dari perbuatan aku itu, aku SANGAT HARGAI. biarlah hanya aku dan allah saja yang tahu. apapun, terima kasih, farah. andai kau berada disisi ku saat ini, mungkin kau akan lebih mengerti. namun, tiada sekelumit marah, dendam atau benci pun untuk apa yang kau tegur itu .. so, no worrie. =)

aku suka orang tegur aku kerana itu tanda yang dia sayang aku. aku memang ketandusan teguran. akibat acapkali mendapat pujian, aku menjadi seperti orang lupa diri. astaghfirullah.

i'm might invi in ym or fb but i'm available on phone. so, any urgent stuff, call aje lah kalau tak keberatan. i'm here for you like myself before.

. may allah bless us all .
notaKaki:
[1] sangat homesick!!! izinkan aku pulang ke kampung halaman hujung minggu ini, allah. T____T
[2] jangan sedih sedih ummu. be t0ugh! la tahzan. innallaha ma'ana. =)
[3] adik amirah atiqah, chubby!

No comments:

Post a Comment