Tuesday, September 20, 2011

. orientasi .

bismillahirrahmanirrahim ..
assalamualaikum wbt. to all readers ,

semoga masih diberi nikmat iman dan islam serta kesihatan tubuh badan yang sihat. insyaAllah. seminggu rasanya berada jauh dari dunia belog. kalau bukak pun, just baca entry kawan saje ..

apa yang berlaku sepanjang minggu pertama semester tiga ni??

huhu.. rasa macam baru menamatkan ‘sesi orientasi’ saje.

the rest .. hanya allah saje yang tahu ..

sebab?

it took time for me to adopt with ALL these ‘new’ matters.

it took time for me to handle peoples around after along time holidays,

to manage myself ; my emotion, mental, physical, time and so forth,

ya allah,

give me space ya allah..

give me a strength faith ..

give me ways to solve all these problems ..

give me great trust on You, allah ..

give me moral ..

live must be go on ..

You know the best for me ..

i do hope i won’t give up for these difficulties ..

keep me be strong ya allah ..

let me be a positive thinker ya allah ..

i count on You for all things ya allah ..

heavy?

of course.

tough ?

a bit ..

aku tahu ini adalah pengajaran dari allah. mengandungi hikmah yang tak terfikir dek akal fikiran aku. saban hari, bahu terasa semakin berat sangat. tekanan pun macam dah jadi ‘sahabat baik’ aku pulak sekarang ni.

apapun, moga allah permudahkan urusan untuk hari mendatang. moga allah bimbing. moga allah tabahkan hati ini. moga allah berkati. ikhlas lah hati.. terima kasih allah untuk sagalanya.


notaKaki :
[1] jumpa amirah atiqah sabtu lepas. rasa ringan tekanan yang dialami. terima kasih, tiqah! moga tiqah dah ready dah dapat adik jumaat ni. insyaAllah. doa kan eh kakak aku selamat semuanya. -___-

amirah atiqah

[2] ada lagi yang sangka aku student aliran agama. subhanallah. doa kan lah aku ek.. aku nak berubah ke arah yang lebih jugak macam korang! nak dapat redha allah .. =D
[3] alhadulillah, pejumpaan buddy berjaya dijalankan. terima kasih allah.
[4] rasa malu dengan diri sendiri. dengan allah. sebab, tewas dengan ujian yang 'kecil' ini. moga aku lebih tabah!
[5] azam sem baru, tak nak pegang tugas apa-apa. nak merasa 'dihandle' orang pulak .. =)

terima kasih kerana membaca!
jaga diri, jaga makan, jaga solat, jaga akhlak, jaga iman
~ may allah bless ~

No comments:

Post a Comment