Monday, July 25, 2011

hajat kecil ku tercapai jua

السلام عليكم
بسم الله الرحمن الرحم

sekian lama blog ini terbiar tanpa khabar baru..
terasa rindu melakar di hati selama di rantauan
biar seminggu cuma
pengalaman dan manfaat nya tinggi menggunung
aku merantau
meneroka tempat baru
walau hanya di dalam semenanjung tanah kelahiran
namun kerana ia nya pertama kali
semua yang dilalui indah belaka
manis dan bermakna semua.

alhamdulillah.
itu lah satu kata paling sesuai seusai tamat perantauan
JOHOR
selamat aku pergi
jua selamat aku kembali.
syukur pada-Mu allah ku panjatkan rasa
15hb julai tarikh keramat yang ku lakar
dengan izin-Mu
setelah sekian umur aku impikan
menjejakkan kaki di sana
tertunai jua hajat
lantaran 1 program yang ku terlibat.

banyak rasa nya khabar yang ingin aku coretkan.
sehingga tak terkeluar isi nya kala ini..
insyaAllah, aku selitkan jua nanti
di post yang mendatang..
berkongsi sekian pengalaman dan rasa
untuk kalian semua.

[p/s : sori la yeh. gaya bahasa pun dah jadi pelik. sebab sekarang dalam pembacaan karya HAMKA; tenggelamnya kapal van der wijck ]


jaga diri, jaga makan, jaga solat, jaga akhlak, jaga iman
~ may allah bless ~




No comments:

Post a Comment