Thursday, August 25, 2011

grab it!

salam to readers,

" kadang-kadang pengajaran itu allah bagi bukan directly pada diri kita,
tapi pada orang-orang sekeliling kita, kan? "


satu kata yang .. keep yelling in my mind along this day.
fuh!


alkisah?

1145 [might be]
kawan aku decide nak ajak aku ke bandar.
set!
bersiap.
dia pick up aku kat rumah.
naik kereta kancil.
CBCxxxx
first time ke bandar after lulus ujian jalan raya jpj selasa baru ni.

-- dari tingkap bilik --
CBC xxxx laju meluncur kat atas jalan.
[ sebab rumah aku berbukit .. ]
*ketawa*
last touch-up.
[ bajet. padahal tempek bedak Johnson's Baby powder; blossom warna pink tu je ]
siap!


PPRAAAANNNNGGGGG!!!!
UMMU !!!

*hah, sudaahhh!!*

*ya allah!!*

= umi, syahida terlanggar pokok..
+ macam mana laaah..
= dia tak pusing stereng habis nak masuk dalam..
+ ish. ish. ish.. bahaya betul..

tayar depan melepasi longkang.
menyebabkan kereta dia langgar SEbatang pokok bunga rumah aku.
syukur, ada pokok.
kalau tidak?
kereta dia jatuh tebing laa gamak nya.
sebab, pokok tu atas tebing.
almaklum lah , rumah bawah.
*kesal*

syukur jugak,
ada yang tolong.
uncle yang kerja hantar bil elektrik dari rumah ke rumah,
seorang pakcik. [ pak abu ]
seorang pakcik. tapi masih muda. [ abang atan ]

syukur jugak,
kereta tak 'cedera' teruk.
calar balar jeh.
ALHAMDULILLAH.

semestinya memberi kesan trauma
kan?
tak ke?
*ketawa*
ada sebenarnya, walaupun sekumit kuman.
tambah,
kepada pemandu baru.
tapi kawan aku tu cekal.
insyaAllah.
dia tak patah semangat nak drive lagi after ni.

ke bandar,
aku yang drive.
pergi dan balik.
tak mengapa.
demi keselamatan.
lagi pulak, bab kerja drive-drive ni,
memang dah sinonim sangat dengan aku since cuti ni.

apa yang berlaku pada kawan aku itu,
aku ambil sebagai iktibar.
perkara itu memang tak kena pada aku.
tapi kena pada kawan aku.

". jadilah sahabat kepada kawan-kawan anda ."

status fb aku isnin lepas, 22082011.
sama.
keep yelling in my mind along this day.

aku buang JAUH-JAUH rasa bangga diri.
[ memang tak perlu wujud pun dalam diri.]
untuk ajar dia drive.
slow in the beginning.
but sooner or later..
the best driver ever!
WHO KNOWS??
right?
may be
she is the one who help me when i'm facing difficulties one day.
may be
she is the one who drive me back home when my car break down suddenly one day.
RIGHT??

' tak perlu rasa bongkak atau sombong pun ummu.'
' kau pun dulu tak reti jugak bawak kereta.'

ok.. semoga dia cepat mahir drive.
nanti kita boleh drift sesama.
HAHHA!

notaKaki:
[1] terbaca 1 entry kawan baik. sekiranya betul untuk aku, insyaAllah. doakan lah semoga aku 'reti' untuk menjadi lebih caring lagi after ni. aku seorang yang tak pandai nak luahkan/zahirkan rasa kasih dan sayang aku. i'm sorry.

[2] aku bukan tak nak percaya. tapi aku susah nak percaya LAGI pada orang yang pernah tipu aku. sebab aku tak suka orang tipu aku. sebagaimana aku tak suka tipu orang. insyaAllah. PANTANG .

[3] kalau tak silap, 'dia' dah start cuti hari ni. selamat bercuti. dan selamat hari raya. hukhuk. @_@

terima kasih kerana membaca!
jaga diri, jaga makan, jaga solat, jaga akhlak, jaga iman
~ may allah bless ~

No comments:

Post a Comment